FAQ

REJESTRACJA I LOGOWANIE

Dlaczego warto zalogować się w serwisie?

Logując się w serwisie Oceniacz.pl, masz możliwość nie tylko czytania opinii, ale również dodawania i edytowania własnych recenzji o hotelach/regionach turystycznych/biurach podróży. Po zalogowaniu możesz również wysyłać i otrzymywać wiadomości od innych turystów, tworzyć swoje galerie, brać udział w ciekawych dyskusjach na forum, a także sprawdzić, kto w tym samym hotelu, regionie i czasie co Ty spędzi wakacje.

Jak zarejestrować się w serwisie?

Aby zarejestrować się w Oceniacz.pl wystarczy, że w prawym górnym rogu serwisu wybierzesz Rejestracja, a następnie w formularzu rejestracji podasz swoje dane, wymyśloną dla siebie nazwę użytkownika oraz hasło do serwisu. Potem zaznaczysz akceptację regulaminu i naciśniesz przycisk „Zarejestruj”. Rejestracja w serwisie może nastąpić również poprzez dodanie pierwszej opinii lub wyjazdu i podanie danych osobowych w formularzu oceny. Po dokonaniu rejestracji na podany przez Ciebie adres e-mailowy wysłana zostanie wiadomość wraz z linkiem aktywującym konto. Po jego naciśnięciu Twoje konto zostanie utworzone w serwisie. Od tej chwili masz już w serwisie własne konto i jesteś jego pełnoprawnym użytkownikiem. Zapamiętaj swoją nazwę i hasło, będzie Ci potrzebne podczas logowania się na stronie.

Czy muszę podawać swoje imię, nazwisko i datę urodzenia podczas rejestracji?

Nie trzeba. Możesz jednak uzupełnić swoje dane osobowe w panelu użytkownika. Dzięki temu inni turyści będą mogli dowiedzieć się więcej o Tobie.

Co z ochroną moich danych osobowych?

Chronimy Twoje dane z godnie z obowiązującym prawem. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym Regulaminie i Polityce prywatności.

Nie mogę sie zarejestrować. Dlaczego?

Jeśli podczas logowania wystąpił jakiś błąd lub podałeś niepoprawne dane, na stronie pojawi się stosowna informacja. Być może jest już w systemie użytkownik o takiej samej nazwie albo jesteś już użytkownikiem serwisu (dzieje się tak, jeśli Twój e-mail znajduje się w naszej bazie – wtedy możesz skorzystać z opcji odzyskiwania hasła). Czasami problem z logowaniem wynika ze źle wpisanego kodu z obrazka. Pamiętaj, aby uważnie przepisać podany kod, a w przypadku trudności z przeczytaniem załadować go ponownie. W razie dalszych problemów z logowaniem skontaktuj się z obsługą serwisu.

Nie dostałem/nie dostałam e-maila z linkiem aktywującym, co robić?

Mogą być dwie przyczyny. Być może e-mail z linkiem trafił w Twojej skrzynce do tzw. spamu – sprawdź katalog z niechcianymi wiadomościami. Drugą z możliwych przyczyn jest błędnie wpisany adres e-mail. W tym wypadku możesz skorzystać z opcji „Wyślij ponownie link aktywacyjny”. Oczywiście możesz zarejestrować się także używając innej nazwy użytkownika i innego adresu e-mail.

Nie pamiętam nazwy użytkownika ani hasła, co robić?

Procedura odzyskiwania hasła jest prosta – wystarczy, że podasz adres e-mail użyty podczas rejestracji lub nazwę użytkownika. Na podany adres e-mail (lub adres przypisany później do nazwy użytkownika) wyślemy instrukcję stworzenia nowego hasła do Twojego konta w serwisie.

Gdzie mogę zmienić hasło do serwisu?

Po zalogowaniu w serwisie, w zakładce „Ustawienia” możesz dokonać zmiany dotychczasowego hasła. Aby to zrobić wystarczy, że wpiszesz nowe hasło w formularzu i zatwierdzisz zmianę (klikniesz w link akceptacyjny, który prześlemy na Twój adres e-mail).

OCENY

Co mogę ocenić i opiniować w serwisie Oceniacz.pl?

W serwisie Oceniacz.pl możesz oceniać hotele, regiony turystyczne i biura podróży. Każda z tych grup posiada sprofilowane kategorie oceny (np. rodzaj wyjazdu, profil wycieczki), które uwzględniają najczęściej szukane informacje przez turystów.

Jak pisać oceny?

Napisanie oceny hotelu/regionu turystycznego/biura podróży w naszym serwisie jest niezwykle proste. Wystarczy ocenić wybrany hotel/region turystyczny/biuro podróży według zaproponowanych kategorii oraz napisać kilka zdań od siebie. Każda dodatkowa informacja, którą dodasz, może być ważna dla innych użytkowników serwisu, więc napisz to, co uważasz za istotne. Opisz czy hotel/region turystyczny/biuro podróży spełnił Twoje oczekiwania i czy warto wybrać się w to miejsce. Nie używaj wulgaryzmów – będziemy blokować takie recenzje, do czasu, aż nie będą zawierały brzydkich wyrazów.

Jak dodać ocenę hotelu/regionu turystycznego/biura podróży?

To proste. Zaloguj się do serwisu, a jeśli nie masz jeszcze konta – zarejestruj się. Później kliknij w link „Dodaj ocenę” wybranego przez Ciebie hotelu/regionu turystycznego/biura podróży, który znajduje się w menu głównym. Następnie nasz kreator przeprowadzi Cię przez Cały proces tworzenia recenzji. Ocenę możesz dodać również po prostu wybierając hotel/region turystyczny/biuro podróży i klikając w link „Dodaj ocenę”. Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem podczas dodawania pierwszej oceny, podaj w formularzu swoje dane osobowe, nick i hasło - w ten sposób staniesz się zarejestrowanym użytkownikiem serwisu.

Czy mogę poprawić moją ocenę?

Tak, zawsze kiedy masz na to ochotę. Po zalogowaniu sie, w panelu użytkownika, w zakładce „Edycja opinii” możesz dokonać zmian w każdej dodanej przez Ciebie recenzji.

Ile ocen jednego hotelu/regionu turystycznego/biura podróży mogę dodać?

Możesz dodać tylko jedną ocenę do jednego hotelu/regionu turystycznego/biura podróży. Jeśli w międzyczasie zmieniła się Twoja opinia, skorzystaj z zakładki „Edycja opinii” w panelu użytkownika.

Czy można komentować oceny innych?

Możesz zaznaczyć, czy dana opinia jest pomocna lub nie. W serwisie nie ma możliwości komentowania innych ocen hoteli/regionów turystycznych/biur podróży. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby odnieść się do tego, co piszą inni, tworząc własną ocenę.

Moja ocena nie pokazuje się, dlaczego?

Prawdopodobnie powodem, dla którego nie widać Twojej oceny, jest zablokowanie jej przez moderatora z powodu naruszenia regulaminu serwisu.

Czy zdarza się, że blokujecie oceny?

Jeśli treść ocen zawiera spam, wulgaryzmy, obraża innych użytkowników czy nawołuje do łamania prawa, zgodnie z regulaminem serwisu blokujemy taką recenzję. Liczymy się ze zdaniem innych użytkowników. Jeśli dostaniemy od nich sygnały, że jakaś ocena nie powinna znaleźć się w serwisie – przyjrzymy się jej dokładnie i w razie potrzeby zablokujemy.

Moja ocena została zablokowana, co robić?

Przeczytaj swoja ocenę raz jeszcze. Popraw akapity, które mogą naruszać regulamin i zaczekaj, aż moderator przejrzy i zaakceptuje zmiany, a następnie odblokuje ocenę. Możesz wysłać nam wiadomość z opisanymi zmianami, korzystając z formularza kontaktowego.

Zauważyłem/am ocenę, której treść może być niezgodna z regulaminem, co robić?

Jeśli zauważyłeś/aś ocenę, która łamie zasady regulaminu i chcesz to zgłosić, wejdź na stronę kontakt i wybierz opcję „złamanie regulaminu”. Opisz nam, co się stało, wklejając link do podstrony serwisu, na której złamano regulamin. Będziemy wdzięczni za pomoc w takich sytuacjach.

Czy mogę usunąć swoją ocenę?

Tak. Skorzystaj z zakładki „Edycja opinii” w panelu użytkownika. Kliknij przycisk „Usuń”, który znajduje się przy każdej Twojej ocenie.

Nie znalazłem/am hotelu/regionu turystycznego/biura podróży, który chcę ocenić?

Nasza baza hoteli/regionów turystycznych/hoteli systematycznie powiększa się, jednak nadal może zdarzyć się, że szukanego przez Ciebie hotelu/regionu turystycznego/biura podróży nie ma liście. Być może zostanie od dodany w najbliższym czasie. Jeśli chcesz dodać nowy hotel/region turystyczny/biuro podróży, skorzystaj z formularza kontaktowego i prześlij nam o nim informację. Dodamy go jak najszybciej do naszej bazy.

Jak znaleźć ocenę konkretnego hotelu/regionu turystycznego/biura podróży?

Aby znaleźć ocenę interesującego Cię hotelu/regionu turystycznego/biura podróży, możesz wyszukać go na alfabetycznej liście lub wpisując jego nazwę w wyszukiwarce znajdującej się w górnym, prawym rogu strony. Jeśli nie pamiętasz jego nazwy, sprawdź w wyszukiwarce wpisując kraj lub region.

WYJAZDY I ALBUMY

Jak dodać wyjazd?

Dodanie wyjazdu jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć link Wyjazdy w górnej części serwisu, następnie wybrać hotel/region turystyczny. Po przeniesieniu na stronę hotelu/regionu turystycznego wybierz termin, a Twoja obecność pojawi się na liście uczestników wyjazdu. Pamiętaj także, aby wypełnić formularz wyjazdu (zaznaczyć miejsce wylotu, typ wyjazdu itd.), dzięki temu inni turyści będą mogli dopasować swoje plany do Twoich.

Co zyskam dzięki dodaniu wyjazdu?

Dzięki dodaniu wyjazdu pokażesz innym turystom jaki odwiedzisz hotel bądź region turystyczny, a oni będą się mogli z Tobą skontaktować. Z góry możesz zaplanować, w jakim towarzystwie spędzisz wakacje. Dzięki możliwości kontaktu z innymi turystami możesz zaproponować wspólne rozwiązania dotyczące dodatkowych wycieczek, rozrywek czy np. opieki nad dziećmi.

Jak dodać albumy ze zdjęciami?

Na Oceniacz.pl możesz tworzyć swoje albumy zdjęć turystycznych, by w łatwy sposób dzielić się nimi z przyjaciółmi i innymi miłośnikami podróży. Aby stworzyć album ze zdjęciami, zaloguj się na swoje konto, a następnie wejdź w ustawienia konta. Z linków przypisanych do „Mojej Galerii” wybierz link „Dodaj nowy album”, a następnie załaduj swoje zdjęcia. Opisz swój album i opublikuj go, a stanie się widoczny dla Twoich przyjaciół. Możesz także wybrać opcję prywatności Twojej galerii (czy zdjęcia mają być widoczne dla Twoich przyjaciół, użytkowników Oceniacz.pl czy wszystkich internautów).

PROFIL

Co robić, gdy otrzymuję w profilu wiadomości, które wyglądają jak spam?

Skorzystaj z formularza kontaktowego i poinformuj nas o tym. W międzyczasie możesz zablokować użytkownika, który wysłał wiadomość – wtedy nie będzie miał możliwości wysyłania do Ciebie żadnych wiadomości.

Nie mogę wysyłać wiadomości do użytkownika. Co robić?

Najprawdopodobniej użytkownik zablokował Ci możliwość wysyłania wiadomości do siebie. Przykro nam, ale nie możemy nic na to poradzić.

Mój awatar nie wygląda dobrze. Dlaczego?

Awatary zamieszczone na naszej stronie są z założenia kwadratowe. Jeśli obrazek, który dodałeś/aś nie jest kwadratowy – musimy go zeskalować do naszych rozmiarów, stąd nieco gorsza jakość (zrobiliśmy, co w naszej mocy, aby zachować proporcje). Jeśli chcesz, aby Twój awatar wyglądał profesjonalnie, przygotuj kwadratowy obrazek– będziesz mieć pewność, że po kadrowaniu wyświetli się tak, jak oczekujesz.

Czy mogę usunąć mój profil?

Tak, korzystając z odnośnika „Usuń profil”, znajdującego się w menu w zakładce „Twoje konto”. Od tej chwili Twój profil zostanie usunięty z serwisu.